Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.06.2009 13:57 - "Боже, защо ни наказа ... с толкова дива омраза"
Автор: kopi Категория: Политика   
Прочетен: 2575 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 27.06.2009 14:55


"В Германия нацистите най-напред се разправиха с комунистите.

Аз не се противопоставих, защото не съм комунист.

После се разправиха с евреите.

Пак не се възпротивих, защото не съм евреин.

След това разгромиха профсъюзите.

Аз не се противопоставих, защото не съм профсъюзен деец.

Тогава се заеха с католиците.

Не казах нищо, защото не съм католик.

Накрая дойдоха за мен и тогава вече не бяха останали хора, за да ме защитят."

Пастор Мартин Нимолер

Никак не е случайно, че днес пиша за този доста известен цитат. И причините са повече от една. На първо място, именно на 27 юни 1937 г. пастор Мартин Нимолер произнася своя по всеобща оценка доста силна реч пред доста голямо множество, отправяйки директни призиви към Хитлер. И само няколко дена са му необходими, за да се озове в затвора…

Има–няма 70 години по-късно по наше време в България все още толерантността, равнопоставеността и солидарността са само хубави думи и нищо повече. Всъщност, не съм сигурен дали са „хубави”?! Защото, следейки предизборните (а и не само) прояви на редица партии, организации и „православни християни”, почвам да си мисля, че за българското съвременно общество това не са ценности, а напротив… Да отидеш и да се опиташ да провалиш опита да се отбележи годишнината на известна историческа личност (пък била тя и силно политически оцветена) пред собствената му къща с викове „… боклуци” (нарочно пропускам „червени”, защото цвета няма значение) не може да е израз на толерантност… Да замерваш с яйца участници в предизборен дебат не може да е израз на толерантност… Преди година да измъдриш „седмица на нетолерантността” не може да е израз на толерантност… Да говориш за „лош човешки матриял” не може да е израз нито на толерантност, нито на равнопоставеност, нито на солидарност.

А да гледаш отстрани и да ти е просто забавно (ако не оплюват и замерват твоите любимци) не може да е израз на солидарност.

Да наричаш една определена група хора „болни”, „извратени” и т.н. не може да е израз на толерантност.

Както и да казваш „всичко това ще го измета – някои могат да го наричат реваншизъм, но всъщност е възмездие” (което е и най-сигурния начин да си гарантираш, че и теб ще те изметат, след което и твоите метачи ще бъдат изметени и така докато не остане някой неизметен). Изглежда някои забравят, че именно политическата (пък и не само) разправа е поводът за следваща политическа (и не само) разправа… Така наречените „демократи” какво по-добре правят от „комунистите” като се разправят с тях по начина, по който те са се разправили с така наречените „фашисти” през 40-те години на миналия век?! С какво са били по-добри „комунистите” от своите предшественици, които са избивали „червената интелигенция”?!

Защото разправата ражда разправа, омразата ражда омраза…

А да не забравяме и официалния девиз на Европейския Съюз … Ако не знаете какъв е той, може да се поровите в нета – лесно намираем е…




Тагове:   мартин нимолер,


Гласувай:
0



1. mitternacht - ...
27.06.2009 14:01
Постинга няма да го чета само заради цитата, който звучи идиотски.
За разправата с проф-съюзите не съм запознат, така че е малко вероятно да е имало такава.Както и да е.Няма да кажа, как някои ръководители на проф-съюзи си заслужават разстрел.
Но някой да твърди, че немците са се разправяли с католиците.... това е глупост!Мога да постна сумата му снимки на Хитлер и католически свещеници в много добри отношения.Може би не се знае, че Адолф Хитлер е бил силно вярващ човек.
цитирай
2. vesistefanova73 - Според мен...
27.06.2009 14:24
това дали са католиците или профсъюзите и т.н.няма никакво значение. Въпросът е принципен! Защото обикновено става точно така, както е в цитатата. За съжаление.
цитирай
3. kopi - Длъжен съм да призная, че ровейки ...
27.06.2009 14:24
Длъжен съм да призная, че ровейки малко повече в нета, открих, че в оригинала на немски няма католици ...
цитирай
4. leonor - Разправии с профсъюзите е имало. ...
27.06.2009 14:29
Разправии с профсъюзите е имало. Това е и една от основните причини да се спрат конфликтите между тях и различните независими (младежки) работнически движения в Германия през 30-те, защото вече просто не е имало смисъл профсъюзите да се борят за контрол над тях, при положение, че официално те не трябва да съществуват.
Що се отнася со религията, (тук аз не съм запозната много добре си биографията на Хитлер), добре трябва да се проучи дали той е бил католик или евангелист. Защото съм убедена в това, че "господстващата" религия в Германия през 20-те е била евангелистката. За пример се сещам върнатия на Полша след Първата Световна регион Солдау, където преимуществено поради религиозни причини (те са били евангелисти), хората са протестирали и са искали да останат немска територия.
Но пак да подчертая, тук може да има и още подробности, които в момента да са ми избягали, защото не съм наблягала много на религиозната част от историята. Трябва да се поровя още веднъж.
цитирай
5. mitternacht - :)
27.06.2009 18:24
За проф-съюзите наистина не знаех.Но се сещаш колко "голяма" роля са имали в смутните времена на Ваймарската република.Пък и шестото чувство ми говори, че е много вероятно да са като сегашните.Някакви охранени свине, които НЕ ПРАВЯТ НИЩО освен още повече да се охранват.За пример, Янка Такева.Предния път и запушиха устата с екскурзия до САЩ и (не се знае колко дадени под масата) пари.Абе... един вид-паразит са.
В интернет бях намерил интересни снимки, а съм запазил няколко-Хитлер, се подписва на някаква монахиня (вероятно католичка?), католически свещеници вдигнали ръка в поздрав, немски войници (всъщност мисля, че са членове на партията още от СА) в католическа катедрала и най-важното-Хитлер излиза от катедрала.Не мога да разпозная, защото се вижда малка част от вратата, но предполагам че е в готически стил.
Мм те териториите са си били на Германия :) На т.нар. райх :) Него, дето го водят втория райх.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: kopi
Категория: Други
Прочетен: 60947
Постинги: 19
Коментари: 37
Гласове: 88
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930